הלכתם לאיבוד? לא יודעים כבר איזו דיאטה לבחור? באנו לעשות לכם סדר! חיטוב בהתאמה אישית

הגיע הזמן להודות באמת, מי מאיתנו לא היה אי פעם בחייו בתהליך של דיאטה? הגוף הנחשק, גוף חטוב , מוצק וכמובן רזה, הפך להיות מטרת על של רובנו. אבל כולנו יודעים שהדרך לשם לא פשוטה בכלל. קיימות שיטות דיאטה שונות וכל אחד חושב ומאמין שהמציא את הגלגל ומצא את הנוסחה הסודית אז הלכנו לבחון את השטח.

כאשר בוחרים דיאטה מסוימת עולה השאלה המאוד פשוטה ומחייבת: כמה אני ארד וכמובן באיזה קצב?

במילים אחרות, האם אני ארזה כבר אתמול?

האמת נחשפת:

אז מסתבר שתזונה זה דבר פשוט. אנחנו, בני האדם סיבכנו אותו. הרזיה זה עוד יותר פשוט, מאחר ומתבסס על מספר עקרונות פיזיולוגיים:

  1. הפחתת הפחמימות לאורך היום- תפריט דל בפחמימה מביא להפחתה ברמות ההורמון אינסולין, הורמון המכונה "הורמון ההשמנה". כאשר רמותיו פוחתות, פירוק השומנים בגוף מואץ. 
  2. גרעון קלורי- המשמעות היא, שכמות האנרגיה אותה מוציאים גדולה מכמות האנרגיה אותה מכניסים. כלומר לאכול פחות, ובכך לרדת במשקל. ישנן גישות רבות, שאפילו מתירות מאכלים "אסורים" כמו: שוקולד, וופלים, חטיפי אנרגיה ועוד. וזאת על חשבון מאכלים אחרים, כאשר העיקרון הוא רק לשמור על גרעון קלורי (אם תאכלו במהלך היום רק חפיסת שוקולד, עדיין תרדו במשקל).
  3. הימנעות ממזון מעובד, ממזון עשיר בסוכר פשוט, משקאות ממותקים, ולהעשיר בירקות וקטניות. 

 

ישנם עוד מנגנונים רבים,אך הכל נגזר מסעיפים אלו: דיאטה ללא שומנים בתזונה (ללא אגוזים/ שמן זית/ טחינה/ אוכל על בסיס מוצרי דיאט בלבד)-  מרכיב תזונתי העשיר בקלוריות. כאשר מורידים אותם מהתפריט, מתקבל גרעון קלורי.

גישה נוספת היא לא לאכול לאחר שעה 18:00- כאשר מגבילים את האכילה בשעה כל מוקדמת, אנחנו למעשה מקטינים את כמות המזון אותו אנו צורכים, ובכך מתקיים גרעון קלורי. 

למעשה אפשר לומר שכל אחד מחפש את הדרך שתשמרו על המאזן הקלורי השלילי, להוציא יותר ממה שנכנס ובכך תרזו (דיאטת הכרוב והמלפפונים המפורסמת למשל, שלא משנה כמה חסה תאכלו, אתם לא תעברו את ה500 קלוריות בחיים).

בואו נכיר את הדיאטות המדוברות ביותר בשנים האחרונות:

1. דיאטת ה- 17 יום- למעשה ספר, שפורסם ע"י ד"ר מייק מורנו, והפך לרב מכר בין לאומי. הספר למעשה עוסק בשינויים תזונתיים במשך כל 17 יום על מנת ליצור גיוון ובלבול של הגוף. הדיאטה מתבססת על מספר שלבים, כאשר בשלב הראשון, יש הימנעות כמעט מוחלטת מפחמימות, אך יש העשרה יחסית של חלבון ושומן. הדיאטה מתבססת על כך, שהפחתת הפחמימה מאיצה את שריפה השומנים, ובמקביל צריכה של חלבון ושומן תורמת לשובע ארוך טווח ואיזון רמות הסוכר. בשלבים הבאים קיימת הוספה הדרגתית של פחמימות על מנת להרגיל את הגוף לצרוך מעט פחמימות, אך בכמות מאוד קטנה, על מנת לא להגיע למצב בוא הגוף משמין בחזרה. בספר שמים דגש רב על הימנעות ממזון עשיר בסוכר, מלח ומשקאות מתוקים. כמו כן, מומלץ מאוד להעשיר בתבלינים, שומן צמחי בריא וחלבון רזה (גבינות רזות/ חזה עוף וכו'). הספר מביא לירידה מהירה במשקל, אך קיים קושי בשימור, מאחר ולא מערב טיפול פרטני.

מסקנת עלות תועלת? ספר שמחירו קצת גבוה יחסית. אבל עבודה עצמאית שמבוססת על קריאה. רוב האנשים לא מבצעים או הולכים לאיבוד. השקעה זולה. תמורה? אם אתם באמת לא צריכים תמיכה וליווי, זה מעולה. 

 

2. דיאטת אטקינס- דיאטה המתבססת על תזונה ללא פחמימות כמעט בכלל, כאשר הפחמימות המועטות מגיעות מירקות. כמו כן, מומלצת הימנעות מירקות עם תכולת סוכר גבוהה יותר (עגבניות/ גזר וכו'). עיקרון הדיאטה היא גם כן הפחתה של רמות האינסולין לחלוטין, ובכך להאיץ את שריפת השומן לחלוטין. בדיאטה זו מותר לאכול כל מזון שעולה על דעתכם, העיקר שיהיה ללא פחמימות, כלומר: תכולת שומן וחלבון גבוהים (גבינות שמנת, בשרים ועוד). מתברר כי מרבית האנשים שביצעו דיאטה זו עלו את המשקל אותו ירדו, בחזרה, וזאת עקב קושי בשימור הירידה. דיאטה ללא פחמימות כלל מהווה קושי רב מאוד למרבית האנשים. כמו כן, רבים הם האנשים, אשר פתחו בעיות כליה וכבד עקב צריכה מוגזמת של שומנים רווים (שומנים מהחי) וחלבונים.

 

מסקנת עלות תועלת? ספר שמחירו לא מאוד גבוה. אבל עבודה עצמאית שמבוססת על קריאה. מעל 95% יעידו כי עלו במשקל בחזרה ואף יותר. בניגוד לדיאטת ה- 17 ימים ששם עוד יש קבוצות פייסבוק של משתתפים, כאן העבודה עוד יותר עצמאית. 

עובד. אך האם ניתן להתמיד?

 

3. דיאטה הים התיכונית- דרך חיים תזונתית המאפיינת את מדינות המזרח התיכון. במחקרים נצפה כי תוחלת החיים במדינות הים התיכון יחסית גבוהה, ומייחסים זאת לצריכה מועטה של בשר אדום, הגבלה של מזונות מעובדים, עשירים בסוכר והגבלה של שומן רווי. מנגד, אורח חיים המעודד צריכה של ירקות, קטניות, דגים (בעיקר סלמון) מספר פעמים בשבוע וצריכה יומיומית של שמן זית. האם יש חדש תחת השמש? ככל הנראה מדובר על תזונה איכותית ועשירה בסיבים תזונתיים הגורמת לצריכה מופחתת של קלוריות. כיום מומלצת מאוד כאורח חיים בריא. לא בהחכח מדובר על ירידה במשקל.

אין פה עניין של עלות ותועלת מאחר ומדובר על אורח חיים בריא שלא ממוקדם להרזיה. 

 

4. האחים גיל- דיאטה ללא דיאטה.מדובר על שיטת תזונה שמתבססת על הקשבה לגוף, הקניית הרגלים ושינוי דפוסי חשיבה והתנהגות כדי אחת ולתמיד לאמץ אורח חיים בריא וכזה שיביא לשמירה על הירידה במשקל. ייתכן ומדובר במשהו מהפכני ואולי גם לא. שווה לעקוב ולראות. בסופו של דבר לרדת במשקל זה גירעון קלורי אבל כדי לשמור עליו זה כבר עולם אחר. ייתכן והגישה מתאימה לאנשים שכבר ירדו וייתכן שמתאימה לכולם. העתיד יגיד. כרגע מציעים סדרת סרטונים מעניינת ששופכת אור על עולם הדיאטות ותעשיית המזון וכמובן על למה אנחנו לא מצליחים בדיאטות. השגנו לכם כניסה ישירה לסרטונים. רק לחצו כאן :)

מסקנת עלות תועלת? תוכנית חדשה עם מחיר מאוד גבוה (מעל 1000 שקלים) אבל ארוכת טווח. על פניו נשמע שהתמורה טובה, אך גם העלות. רק הזמן יגיד.

5. 4play diet- הדיאטה שנוסדה ע"י יוצאת האח הגדול ועכשיו יוצאת הישרדות vip, ליהיא גרינר יחד עם הדיטאן פליקס פלג. דיאטה מעניינת שבשורה התחתונה? ניחשתם נכון. גירעון קלורי. מדובר על דיאטה שאומרת דבר אחד עיקרי: "אנחנו לא באים לחנך אתכם מה בריא או לא״. פשוט תגידו לנו מה אתם אוהבים לאכול ואנחנו נדאג שזה ייכנס לתפריט שלכם ועדיין תרזו". תוכנית התזונה שפונה בחלק המעשי שלה לנשים כבר כבר את המדינה עם מעל 1000 נשים שהצטרפו מסתבר בחודשיים בלבד, כאשר הדבר שהכי מדבר אליהן כנראה זה מודל ה- 4 שבועות שמאפשר ירידה במשקל בצורה קלה ונוחה יחד עם המזונות שכולנו אוהבים: פיתות, שוקולד, קינוחים שונים ואפילו עם טריק סודי שמלמד כיצד לאכול יותר ולהרזות. נשמע מבטיח? כולנו מקווים שכן. רק הזמן יגיד.  למידע על התוכנית לחצו כאן

ואם זה לא מספיק? התוכנית הזאת מספקת מסתבר תוכנית ליווי אישית עם גישה אישית לכל אחת וכרגע במחיר מצחיק ביחס למעמד ולניסיון של השניים.

 

מסקנת עלות תועלת? גם תוכנית שלמה שמלמדת כל אחת לעבוד עצמאית וגם ליווי לחודש שלם במחיר יחסית נמוך של 350 שקלים, ככל הנראה שובר את שוק הדיאטות כאשר מדברים על תמורה ביחס למחיר. מעניין מה השניים זוממים, אך המחיר נמוך ביותר. מביקורות שעולות ברשת, התגובות חיוביוות ביותר ויש דיווח מהשטחה על מעל 1000 משתתפות ואחוז מאוד גבוה שמרוצה.

"תאכלי מה שאת רוצה ותרזי" ליהיא גרינר ופליקס פלג

למידע נוסף הרשמי כאן ->