המהפכה כבר כאן: היזמים הדיגיטלים ש"פיצחו" את הקוד של פייסבוק ומרוויחים מאות אלפי שקלים בשנה!

בזמן שרובנו מבלים בפייסבוק כל יום (58 דקות אם לדייק לפי מגזין recod המוביל ) כדי לראות תמונות מהטיול של החבר הכי טוב והחתונה של הדוד, מסתבר שיש אנשים שיודעים להפוך את הרשת החברתית היציבה בעולם לעסק יציב ומאוד רווחי. אחרי שהקים סוכנות פרסום בפייסבוק עם למעלה מ-8 שנות ניסיון, 1,000 קמפיינים שונים ועשרות מיליוני שקלים בהכנסות, היזם הדיגיטלי בני דרורי מגיע לדבר על "עסק האונליין" המשתלם ביותר ב-2019 בעזרתו כל ישראלי יכול להקים מהסלון בבית עסק משגשג שמייצר מעל 100,000 שקלים בשנה עם 6 לקוחות בלבד. יצאנו לבדוק.

תכירו את בני דרורי (47), בעל סוכנות פרסום בפייסבוק ב-8 השנים האחרונות. דרורי, תושב הוד השרון, הוא אדם צנוע ומבריק, קשה לדמיין שהוא אחד מהדמויות המובילות בארץ בכל מה שקשור לפרסום עסקים ברשת החברתית. אחרי שנים שפרסם את גדולי העסקים והחברות בארץ וייצר הכנסות בשווי עשרות מליוני שקלים ללקוחותיו, הוא החליט להפיץ את הבשורה על העסק האינטרנטי שלטענתו הוא "הכי משתלם ונגיש שיש".

לא מדובר בעוד "טרנד חולף" או חלום שמנסים למכור לנו, אלא תחום במגמת עלייה בלתי פוסקת שקרוב לליבנו עם 2 מאפיינים עיקריים שכל אחד מאיתנו מכיר: פייסבוק מצד אחד, ובעלי עסקים מהצד השני שמנסים להגיע לקהל שלהם הנמצא וחי שם ברשת החברתית. והתחום הזה נקרא "סוכנות פרסום בפייסבוק".

מסתבר, שבכל הטירוף והעניין סביב פייסבוק, יש קהל שעבורו פייסבוק הוא נכס לכל דבר ועניין (אפילו יותר מנדל"ן). והקהל הזה הוא בעלי העסקים כמובן, שמביאים היום את עיקר לקוחותיהם מהאימפריה של מארק צוקרברג. ואותם עסקים לפי דרורי, "מוכנים לשלם ביד רחבה לכל מי שידע להביא להם לקוחות".

דרורי טוען שהשיטה שלו לפרסום בפייסבוק היא לא "פיצוח מתוחכם של הקוד של פייסבוק", ולא סוד כמוס או הזדמנות עסקית גדולה שנסתרת לכולנו מהעין. מדובר פשוט בתחום שכל אדם יכול ללמוד תוך 90 יום, תחום שמתאים למי שמוכן לעבוד קשה ולבנות עסק רציני לאורך זמן. וכן, בתחום הזה כמעט ואין השקעה כספית, אין מלאי, אפשר לעבוד מהבית בשעות הערב לאחר העבודה והביקוש למפרסמים איכותיים גדול היום מאי פעם.
 


״מבחינתם אנחנו הסופרמנים והבאטמנים של העסקים הקטנים בישראל, כל עסק חייב לקוחות לכן כל עסק חייב אותנו"

בני מה מצבנו? האם יום אחד נגיע למצב שאנחנו מרוצים מרמת השכר וכמות שעות העבודה?
תראה, אני לא מכיר הרבה אנשים שלא רוצים להגדיל את ההכנסה שלהם. אבל זה יותר מזה, להרבה אנשים היום חשוב למצות את מלוא הפוטנציאל שלהם ולהגשים את עצמם, לא להסתמך רק על מקום העבודה ולייצר מקור הכנסה יציב שלא תלוי בעבודה הנוכחית שלהם.
אנשים רוצים להגשים את היכולות האמיתיות שלהם ולא פחות חשוב - להיות מוערכים בזכות זה.
הרבה חברים וקולגות מגיעים אלי ומספרים לי שהם מרגישים שמשהו מבחינת עבודה ופרנסה חסר להם, שזה לא מספיק, שהם לא מרגישים חופשיים כלכלית באמת, והם בטוחים שהם יכולים להשיג הרבה יותר."

אז מה הפתרון?
"חשוב לי להדגיש, הפתרון שאני מציע הוא לא "שיטה" ולא "סוד". זאת דרך יציבה, בטוחה, במידה מסוימת שמרנית אפשר לומר - להתפרנס בכבוד ולהגדיל את ההכנסה.

הדרך הזאת היא למעשה עסק, הביזנס הכי נדרש שיש, יכולת וכלים שיודעים להביא לקוחות לעסקים אחרים! כל עסק צריך לקוחות והם חייבים שמישהו יעשה את זה בשבילם כי הם לא יודעים לעשות זאת בעצמם. אלה שיודעים להביא לקוחות לעסקים אחרים נתפסים בתור 'הסופרמנים והבאטמנים' של העסקים הקטנים. למעשה, לקוחות זה הדבר הכי נדרש ומבוקש מאז שבני אדם התחילו לעבוד ולמכור מוצרים ושירותים. והיום לבעלי עסקים לא קל, כי התחרות היא גדולה מאי פעם. הם חייבים עזרה.

מי שיודע לעשות את זה באמצעות האינטרנט, כלומר להביא לקוחות לעסקים שאיתם הוא עובד, יכול  בשעה-שעתיים ביום להגדיל את ההכנסה שלו בקלות, במהירות ובאופן משמעותי."

אז אתה אומר שלהביא לקוחות לעסקים אחרים דרך האינטרנט זה הדבר הכי חכם ונכון לעשות? איך בדיוק?
"פשוט מאוד. מכירים עסקים בסביבה הקרובה שלכם? הספר, בית הקפה האהוב עליכם, ניגשים אליהם ומציעים להם סיוע בשיווק ועזרה בהבאת לקוחות לעסק שלהם ואתם פשוט הופכים להיות בעלי 'סוכנות פרסום בפייסבוק', שזה אומר הקמת עסק בתחום הכי חם, הכי מבוקש שצומח בקצב הכי מהיר.

למעשה, אם תלך ברחבי תל-אביב תוכל לראות כי מצד אחד סטארט-אפים ומצד שני סוכנויות פרסום דיגיטליות. זה הדבר הכי חם היום, שרק הולך ומתגבר בכל שנה שעוברת."
 


(משרדי פייסבוק] "2.34 מיליארד משתמשים, 82 מיליון דפים עסקיים כאשר 93% עדיין לא מפרסמים. זה הפוטנציאל האדיר שיש פה" - בני דרורי

בני, בשבילי ובשביל עם ישראל פייסבוק זה המקום להתפרק, לרכל, להציץ לראות מה שלום החבר שבתאילנד ואיך היה בחתונה של דודה רינה. מה הקשר פתאום פרסום, סוכנות, עסקים?
"אני מבין מה שאתה אומר, רוב הישראלים מבזבזים את הזמן בפייסבוק בגלישה, הצצה ועניין בחיי החברים והקורים להם, אבל… יש את המיעוט שיודע לנצל את העובדה הזאת לטובתו להפוך את זה לכסף בכיס. באיזה צד היית רוצה להיות? דווקא בגלל שכל העולם נמצאים שם, זו הדרך הכי קלה ונגישה להוביל את האנשים לפתרונות שהם מחפשים, ככה שיש פה WIN-WIN אמיתי."

תשמע, זה נשמע טוב אבל האם כל אחד יכול לפתוח סוכנות כזאת? לא צריך מומחיות והרבה שנים של לימודים?
"מה פתאום. בשיטה שלי, כל אחד יכול לפתוח סוכנות ולהביא לקוחות ראשונים תוך 90 יום. מדובר בתחום מדהים שאפשר ללמוד אותו מהר ולהשיג תוצאות אמיתיות אותם ניתן למדוד, בלי לעשות עכשיו תואר 3 שנים ולשלם מלא כסף.

האמת, עד לפני כמה שנים הייתי מהנדס באל על עבודה טובה ומתגמלת ולא ידעתי כלום ושום דבר על פרסום, והיום החברות הגדולות בישראל רוצות שאנהל עבורם קמפיינים ואסייע להגדיל את קהל הלקוחות. ובמיוחד בפייסבוק, יש נוסחאות מוכחות שמי שפועל לפיהן - מקבל תוצאות ומהר.

תבין, אם אתה יודע להביא תוצאות (כלומר לקוחות לעסק שאיתם אתה עובד), אתה ממש מכרה זהב בשבילם. לא פחות מזה. וכל עוד תמשיך להביא תוצאות, הם בחיים לא יעזבו אותך כי אתה בעצם עושה להם כסף ומגדיל להם את העסק.


"מי שיודע לספק לעסקים תוצאות ולהביא להם לקוחות מפייסבוק - יזכה בכל הקופה"

רק דבר אחד שחשוב לי להדגיש - אופי העבודה הזאת לא מתאים לכל אחד. אם אתה מישהו שמחפש לעבוד עם אנשים, שאוהב לעזור לעסקים, לא מפחדים ממחשב ומשיווק וחשוב לך לקבל כסף על שירות אמיתי ובעל ערך ולא על "למכור אוויר" - התחום הזה בשבילך. אחרת, אני לא ממליץ להיכנס לזה.

זה אגב מתאים גם למי שחשוב לו להישאר "מאחורי הקלעים" מבלי שיכירו אותו. זה עסק שלא נחשפים בו, אפשר להיות אחראיים על מליונים ולעשות כסף טוב ולהישאר אנונימי על הדרך."

רגע, שאני אבין… איך בדיוק עובד הפרסום בפייסבוק? ולמה כולם כל כך מתלהבים מזה??
"אני אגיד לך למה. בפייסבוק יש מערכת פרסום מתוחכמת, מדוייקת  (אך נוחה לשימוש) שאין בשום מקום אחר בעולם. פייסבוק יודעים על כל אחד מאיתנו הכל - גיל, מין, מקום מגורים, סטטוסים שפרסמנו והגבנו (תחומי עניין), סטטוס משפחתי, מקום עבודה, ומה לא… הכל. המידע הזה הוא כמובן פרטי, אבל מנגד פייסבוק נותנת לנו המפרסמים גישה חלקית למידע הזה וככה אפשר לפרסם אך ורק למי שאנחנו רוצים. ואז, תחשוב שיש לך קוסמטיקאית שהקהל שלה זה נשים בגילאי 40+ באזור רחובות דוברי השפה הרוסית… אפשר להגיע עם הפרסום אך ורק לקהל הזה, בדיוק של לייזר. היכולת להגיע ככה לאדם בפינצטה, זה כל הקסם. זה כל הייחודיות וזה הסיבה שפייסבוק שווה כמה מאות מיליארדי דולרים.

אה, ובגלל שפייסבוק מעודדים את העסקים לפרסם בתוך פייסבוק והם יודעים שרוב האנשים לא טכניים, הם שדרגו את מערכת הפרסום שלהם בשנים האחרונות ככה שהיא נגישה לכולם, כן גם למי שמחשיב את עצמו לטכנופוב".

נשמע טוב, אז מה אני צריך לדעת לפני שאני פותח סוכנות פרסום?
"חשוב לדעת שלנו, כבעלי סוכנות פרסום, יש יתרון אדיר כי אופי הפעילות מטבע הדברים הוא שלקוח מרוצה ימשיך להיות איתנו. הלקוחות שלנו, בעלי העסקים, צריכים בעצמם לקוחות תמיד ולכן הם מפרסמים לרוב כל השנה. האינטרס שלהם זה להיות בעסק, למכור, לתת שירות, לפתח מוצרים, לנהל את העובדים… הדבר האחרון שהם רוצים לעשות בעסק זה לשבת על מערכת הפרסום של פייסבוק מדי יום ולעלות פוסטים ומודעות פרסומיות. ובגלל זה הם צריכים אותנו.

במספרים, לקוח שמשלם לנו רק 1,500 שקל בחודש, שווה 18,000 שקל בשנה! ואם יש לנו סך הכל 6 לקוחות כאלה שזה ממש לא הרבה, אנחנו מדברים על הכנסה של 108,000 שקלים רק בשנה הראשונה."

מה, אתה רציני? אתה רוצה להגיד לי שכל כך קל להגיע ל100,000 שקלים ועוד בשנה הראשונה?
"בטח! תבין, פוטנציאל התחום במספרים הוא אדיר. ישנם 243 מיליון עסקים בעולם, בנוסף ישנם כ-82 מיליון דפים עסקיים, ורק 6 מיליון מפרסמים (זאת אומרת ש93% מהעסקים שיש להם דף עסקי בפייסבוק עדיין לא מפרסמים). כמות האנשים שאפשר להגיע אליהם ולקחת מהם תשלום על פרסום הוא פשוט בלתי נתפס.

דבר נוסף, מדובר במקצוע שהוא שירות ולא מוצר. כלומר אין פה סחורה, אין מלאי, לא צריך משרד, ולא עובדים. בגלל שמדובר בעסק שנותן שירות, הרווחיות פה היא מאוד מאוד גבוהה, כמעט שאין הוצאות… מתוך 100% כסף שתכניס לעסק, הרוב הגדול ישאר אצלך שזה יתרון גדול! רק לשם השוואה, יש עסקים שהריווחיות שלהם היא בקושי 20-30%."

ומה עם פייסבוק? זה לא בועה שמתישהו תתפוצץ?
"פייסבוק? תתפוצץ?! ממש ממש לא, לפחות לא בשנים הקרובות. תבין, פייסבוק קמה בשנת 2004 על ידי מארק צוקרברג. האיש הקים את אחת ממפלצות האינטרנט הכי גדולות בעולם… פייסבוק היום היא מזמן לא רק אתר פייסבוק, חברת פייסבוק היא בעלים של 71 חברות נוספות שרכשה במהלך השנים, ביניהן אינסטגרם וווצאפ שכולנו מכירים. למעשה, הרכישה של חברת ווצאפ הייתה עסקה בשווי 19 מיליארד דולר.

עוד דבר, נכון לשנת 2018 ברבעון ה-2 לפייסבוק יש 2.234 מיליארד משתמשים פעילים ולמעשה הנתון הזה נמצא בעלייה מתמדת מהקמת פייסבוק משנת 2008. כשמניית פייסבוק היא מהיקרות ביותר שידעה ההיסטוריה גם היא בעליה בלתי פוסקת מאז הנפקתה בשווי של 168 דולר ליחידה.

להגיד שמתישהו פייסבוק תיפול זה כמו להגיד לא להשקיע בנדל״ן כי אנשים מתישהו לא יצטרכו בתים"

"פייסבוק יודעים עלינו הכל. היכולת להגיע לאנשים ככה בפינצטה, זה כל הקסם"

אוקיי, הצלחת לסקרן אותי. אבל למה שבעל עסק מסוים ייקח דווקא אותי כמפרסם ולא כל סוכנות אחרת?
"תחשוב על זה, אם היינו צריכים מסעדה מומלצת לחגיגת יום הולדת, היינו שואלים חבר או את אבא אמא ולוקחים את מי שממליצים לנו, שלרוב הייתה לנו אופציה אחת גג שתיים. היום, אם אנחנו צריכים לבחור מסעדה, אנחנו הולכים לפייסבוק , לוחצים "מסעדת שף תל-אביב" ותוך שתי שניות מקבלים 15 תוצאות, ביקורות, המלצות ועוד.

במילים אחרות, היום הגולש הוא המלך. יש לו את כל אופציות הבחירה, מה שלא היה לו בעבר. וזה אומר, שבעל עסק שלא יודע לפרסם בצורה אפקטיבית כדי לחדור את "מסך העשן" הזה, לא ישרוד.

אתה מבין, בעלי העסקים חייבים אותנו. עסקים חייבים היום פרסום כדי לבלוט, אם פעם הם הסתמכו בעיקר על פה לאוזן - היום זה לא מספיק. והיום, כל העסקים בישראל, בדגש על העסקים הקטנים, יודעים את מה שאמרתי עכשיו - שעם ישראל אוכל, שותה וישן בפייסבוק… מה שמתורגם מיידית בראש של כל בעל עסק ללקוחות וכסף בכיס."

רגע לפני שמסיימים, יש אנשים שסוכנות פרסום בפייסבוק לא תתאים להם?
"כמובן, כמו בכל תחום גם פה יש אנשים שנרתעים ממחשב, טכנולוגיה, או המילים 'שיווק ופרסום' מפחידות אותם, או אנשים שמחפשים קסם מהשמיים או דרך כלשהי להתעשר… הם לא ימצאו פה את התשובה. זה באמת לא המקום בשבילם."

נשמע מדהים! איך מתחילים?
"חכה, אל תמהר לקפוץ למים, קודם כל הכנתי סדרת סרטונים חינמית שבה כל אחד גם אם אין לו ידע בכלל על התחום יכול לצפות ולקבל את כל הידע וההבנה הנדרשים כדי לפתוח בעצמו סוכנות פרסום בפייסבוק.

מבחינתי זה התוכן הכי חשוב שאי פעם פרסמתי הצפייה בו היא חובה לכל מי שרוצה לדאוג לעתיד הכלכלי שלו."

לצפייה בסדרת הסרטונים של בני דרורי לחצו על הקישור כאן למטה:
לחצו כאן כדי לצפות בסדרה >>>